Första Teori kursen !

Somsagt man blev ju nästan bländad när man vaknade av all snö som ba öste ner från himmlen !
Men åkte med pappa till jobbet så de va ingen större farra med det, men hem dock, så skussade han mig & bror till gullmars efter jobbet för att sedan dra vidare på någon kurs (?) så Jag och Bror tog bussen till Masten och gick ner i SNÖKAOSET till dagis och hämtade småsyskonen och på vägen hem så ba ÖSTE de de ner, så de piskade i ansiktet och man var en snögubbe när man kom hem... och kunde ju inte direkt gå sitt snabbaste när man hade dom med sig heller men sina korta ben  ... ^^ usch för snö säger jag bara !! Tror jag måste joina jenne i "anti-snö " gruppen på facebook asso (; Taha ! Så byte jag "matlagningsdag" med wictor så han lagar mat på min dag (Torsdag) och jag idag, var meningen att jag skulle göra Vofflor, men när jag tagit fram alla så märker jag att vi fortfarande inte har något margarin/matfett som man ska ha i smeten... så de va till o komma på något annat snabbt, så de blev Snabbmakaroner med köttbullar och falukorv och några stektaägg, !
Sen kasta i sig maten för att hinne ner till Trafikskolan i ännu ett snöväder ...Där jag satte mig och läraren sa att jag kunde börja kolla i bökerna .... bökerna undrade jag och såg ut som ett frågetecken ... så kolla han konstigt på mig och frågade om jag inte har några böker , då gick ljuset upp och jag kom på att jag har ju faktitikt böcker hemma som jag slängt in i garderoben ... så de blir till o råplugga till nästa tisdag, missat mkt märkte jag...hel kass  var jag om jag får säga de själv och måste även tvinga ut pappa o köra i "stora trafiken" med mig för de va länge sen alla andra på kursen började med de... som sagt HELKASS ! men jag hoppas att det blir ändring på de till nästa vecka så jag inte måste sitta där som ett frågetecken så fort han frågar mig om vägmärken och hur man för köra si o så !

Skulle ju oxå åka förbi mamma idag och fixa hennes post efter Teorikursen, men de va inte direkt vad jag va sugen med när ja klev ut där från att ha suttit två timmar och lyssnat på massa trafikregler... och så snöade fortfarande, förvånad ? NEJ inte direkt !Men måste faktikt erkänna att de SER mysigt ut med all snö som ligger på träden (aaaa) 
 Så jag gick snabbt hem och hoppade in i duschen på de värmaste och försökte bli lite varm...men sen tog varmvattnet slut... :// nackdelen med att bo i hus ! 

Nu ska jag jag köra bort min stackars pappa från TV:en, stackarn får aldrig kolla på vad han vill ... men desperate housewives börjar faktikt, och de kan man inte missa ;D






// Juliiia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0