Panik i paradiset

Igår var jag på bio för alla som inte läste förra inlägget. Jag vet inte hur jag kom till bussen, det var för sjutton snö upp till knäna! Hur som helst var det mysigt, vi såg bröllopsduellen. Värsta tjejfilmen, vilket jag i vanliga fall brukar somna till, men denna film hade sina stunder! Plus att Seffi hjälpte till att hålla mig vaken, puss!


Det var när jag kom hem som det riktiga kaoset började.
Jag trodde att morsan skulle ligga i sin säng och sova, o att Jonte skulle sitta vid datan. Som vanligt när jag kommer hem alltså.
MEN jag hittade morsan i köket med telefon och hon pratade ovanligt artigt i den. Nu har något hänt, tänkte jag.
Och mycket rätt, brossan hade stuckit ut och sagt att han skulle till en vän på filmkväll men nån timme efter han dragit så hade han skickat ett sms till morsan, med texten; Sätt in pengar på mitt kort!
Så ekonomisk som morsan är så förstod hon att nåt var fel, eftersom han hade några hundra på kortet. Så hon skulle ringa och snacka vett o etikett med brossan, men då svarar han inte. O när han hon ringer pojken som han skulle till , så säger han att han inte ens pratat med brossan på hela kvällen.

DEN PANIKEN, NI. Så hon ringde runt och till slut började hon skrika rätt ut i luften, så jag satte mig o ringde och smsade han om vart annat, och tillslut får jag svar. Så när jag pratat med han en stund så får jag fram att han egentligen är i stan och ska lana med ett gäng kompisar, men han visste att morsan inte gillar nattlanandet så han drog en liten lögn.
Jag som oxå hade fått en liten panikjennifer inom mig vid det laget, kände nu igen mig själv i brossans sits. Man drar en liten vit lögn för att man vet att morsan inte skulle tycka om sanningen.

Hur som helst så var han tvungen och komma hem omedelbart, och så fort han slagit sig ner i soffan bredvid mig med ögonen fästa på tvn och serena & blair (o alla andra snygga människor från GG ), så bjöd jag honom på lite kexchoklad. Som ett "tack för att du var ärlig mot mig" . Gesten var lite långsökt, men men. Det är ju tanken som räknas.



Bror till vänster, kusin till höger

// Jennifer

Kommentarer
Postat av: Lina

Dålig uppdatering nu flickor! SKÄPNING :D<3

2009-03-03 @ 17:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0